足迹 Foot steps from 2008-

Sunday, June 13, 2010

Industri Park Kg Baru Ampang Tambahan 安邦新村工业区讯息





*** Kerja menaiktaraf dijangka siap pada bulan Jun 2010 ***

Pada tahun 2009 Kawasan Industri Kg Baru Ampang Tambahan kali pertama dapat peruntukan MIDA sejumlah RM4 juta untuk menaik taraf infrastuktur seperti jalan, longkang dan lampu jalan supaya kawasan tersebut memenuhi kelayakan industri.

Projek tersebut bermula dari bulan Oktober 2009 , setakat kini belum siap dengan sepenuhnya tetapi dijangka masa akan siap dalam tempoh bulan June 2010。

Jalan dan lorong yang sempit menjadi besar setelah dinaik taraf dan terdapat sedikit ruang tempat letak kereta. Nampaknya imej kawasan tersebut menjadi lebih kemas dan beratur berbanding dahulu.

***Alam Flora kena mengutip sampah setiap hari ***

Selain daripada itu, Pihak MPAJ telah mengaji semula kontrak di antara Alam Flora bahawa kontraktor kena mengutip sampah biasa setiap hari di kawasan industri dan komersial TETAPI sisa pepejal industri tidak termasuk perkhidmatan bandar, usahawan-usahawan kena mengambil perhatian dan menguruskan pembersihan dengan diri sendiri,kata Jean Lee Shok Jing, Ahli Majlis MPAJ dan ketua JKP zon 17.

Pekilang-pekilang disyorkan mengadakan tong sampah beroda di hadapan kilang supaya pekerja kontraktor atau Alam Flora senang menjalankan tugas mereka dengan selamat dan menambah baik imej kawasan tersebut juga.

***Program pemutihan Kerajaan Selangor sebelum akhir Jun 2010***

Selanjutnya, pemilik tanah dan kilang dinasihatkan menyertai program pemutihan yang dilancarkan oleh kerajaan Selangor secepat mungkin pada akhir bulan Jun ini. Tindakan berkerjasama pihak swasta diambil kira projek menaik taraf fasa 2 kawasan tersebut. Kerja menaik taraf dijalankan peringkat ke peringkat.

安邦再也市议会在安邦新村淡巴汉工业区第一次进行提升工程,原定新年后完成,因水患和移动电话线而耽误了2个月,即将在本月尾竣工。无论如何,这是政府为了要改进工业区设备所做的努力,我们不难发现之间的道路感觉加宽了,并且腾出一些停车空间,街容看起来比较整齐了。

经李书祯市议员多次在会议上追问,市议会已经重新检讨与阿南佛拉的合约,并被告知垃圾承包商必须每天到该区收取普通垃圾,然而,工业废料则不在市议会的服务范围。雪州境内的业主厂家都必须自行处理本身的工业废料。

李书祯也呼吁厂家们自购有轮垃圾桶,以便美化市容,方便垃圾承包商收取垃圾,同时照顾工人的安全。

接下来,她希望业主和地主们尽快在六月份底前项有关当局提出入伙纸申请,以参与州政府规定的漂白计划,作为提升工业区的第二阶段。

No comments:

Post a Comment